Festival Internacional
de Cinema del Vi
Del 7 al 17 de novembre al Penedès
Del 27 de novembre al 1 de desembre al Priorat

Notícies


18/09/2019

37 peces audiovisuals competiran a la secció Collita amb visions polièdriques de les cultures del vi


La secció Collita del Most 2019 està formada per 37 peces audiovisuals que sumen un total de 904 minuts sobre la vinya, el vi i el cava procedents de nou països (Argentina, Bèlgica, Brasil, Espanya, Estats Units, França, Itàlia, Portugal i Suïssa). Enguany més del 40% dels projectes seleccionats provenen de l’estranger, un 43% prové del talent català, un 29% de treballs penedesencs i el 16% restant prové de la resta de l’Estat espanyol. En aquesta edició destaca el creixement dels treballs vinculats a la comarca del Penedès, que dupliquen el seu nombre respecte el 2018 i es concentren en l’àmbit de la publicitat.

També destaca la riquesa en els formats audiovisuals que aposten per la creativitat artística i aporten continguts a través de visions polièdriques i apassionants sobre les cultures del vi. Així com la seva diversitat temàtica, molt atenta a aspectes que pertanyen als debats més actuals de la vitivinicultura i que reflexionen sobre el futur de la vinya i el respecte a la terra.

Avançament de la secció Collita

Cépages rares: Un Patrimoine Suisse de Florian Burion (Suïssa, 2019) explica la història de les varietats de raïm suïsses, i la dels homes que l’han modelat durant segles.

Vitis Prohibita Le Retour Des Cépages Résistants de Stéphan Balay (França, 2019) desplega un al·legat a favor de la viticultura 100% resistent a les plagues i, per tant, lliure de pesticides i tractaments químics.

Vinho d’André Laranjinha (Portugal, 2018) va a la descoberta de les persones que preserven les velles i belles maneres de fer vi a una de les illes volcàniques de les Açores, tot retransmès amb unes imatges poètiques i uns personatges tan autèntics com únics, un treball que embadaleix amb els seus vins i embriaga amb les seves imatges.

(Re)volution Champenoise. La viña manda d’Álvaro Moreno (Espanya, 2019): una mirada nova i original, una alenada d’aire fresc, ecològic i biodinàmic a l’antiga Champagne.

Nous sommes quelques-uns de Laurent Giacalone, Florence Moëgling (França, 2018) posa el focus en la gent de La Band Latour, una associació de viticultors del Pirineu oriental, a la vall de l’Aglí (una zona molt afectada per la crisis del vi), que porta ja més de 15 anys treballant comunitàriament vinyes velles d’orígens diversos, i produint-hi vins naturals i orgànics.

El Despertar Del Vino En Galicia de Pablo Alonso (España, 2019) narra el renaixement de la cultura del vi a les regions gallegues de Monterrei i Ribeira Sacra. Davant la internacionalització dels vins gallecs, des de fa uns anys un grup de viticultors intenta tornar a les arrels amb vinificacions més autèntiques que expressin el seu territori d’una forma singular, tot recuperant vinyes i varietats de raïm que estan ben a prop de desaparèixer.

The Red Stain de Rodrigo Saavedra (Estats Units, Itàlia i Brasil, 2018), l’anunci del celler amb segell Francis Ford Coppola Winery. Explica la història d’un matrimoni propietari d’una tintoreria, que va construint un no parar de teories per explicar l’origen d’una misteriosa taca de vi negre a la camisa d’un del Billy, un dels seus clients.

Jurat Collita

El Jurat de la Secció Collita, amb 37 produccions internacionals de temàtica vinícola, està format per la sommelier del Celler de Can Roca Audrey Doré, guanyadora del premi a la Millor Sommelier de Catalunya; l’escriptora i crítica especialitzada en cinema Núria Vidal, que ha treballat en festivals internacionals com el Festival de San Sebastian o la Berlinale; Casimiro Torreiro, historiador, professor universitari i programador del Festival de Màlaga; Joan Asens, elaborador del Celler Orto Vins i membre de la Junta de la D.O. Montsant i de la Junta de l’Associació Prioritat; i Pilar Sanmartin, viticultora del Celler Bàrbara Forés, celler familiar amb una trajectòria de més de cent anys d’història.